10 anledningar till att hata snö och vinter

1. Det är så jäävla kallt.

2. Bussar och tåg är nästan alltid inställda eller försenade.

3. Det blir blött.

4. Man måste ha 10 lager kläder på sig.

5. Man ryggar bak när man kollar ut genom fönstret och ser att det är snöstorm ute och inser att man snart måste ut och stå mitt i allt det där.

6. Extra jobbigt att kliva upp ur den varma och gosiga sängen på morgonen.

7. Det kommer in 10 kg snö i hallen när man kliver in (spec när lillebrorsan har ett gäng kompisar hemma och har vart och spelat landhockey och ska in och värma sig.. termobyxor, målvaktsskydd, hockeyklubbor.. allt snötäckt...)

8. Sminket blir kletigt.

9. Håret blir förstört.

10. Man blir extra trött och vill bara ligga och kura under en filt när man har miljoner saker att göra.

Är det nån som håller med mig:)?


Detta kom jag fram till när jag satt på tåget hem, en timme senare än vad jag egentligen skulle pga försenade bussars osv. Min eländiga dag har innefattat punkt 1,2,3,4,5,7,8 och 9. looovely.


Kommentarer
Postat av: stephanie

du har helt rätt! fy för det här jäkla vädret alltså -.-

2010-11-09 @ 20:27:12
URL: http://stephanieelisabeth.blogg.se/
Postat av: Beckiz

Håller med till 100% !! -.-

2010-11-14 @ 14:47:41
URL: http://perfectnight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0