My tired heart is beating so slow♥

Det som är så konstigt är att man inte kan inbilla sig smärtan att ha brytit ett ben, och gå omkring med den "inbillade" smärtan en hel dag. En fysisk smärta går inte att tänka sig. Men hur kommer det sig då att den psykiska smärtan finns? Allt är ju bara känslor. Hur kan en känsla göra ont?  En känsla som att hjärtat är i tusen bitar, en stor klump i halsen eller en kniv i magen kan man känna så tydligt trots att det inte är så. Inget av det är ju så bokstavligen. Den sk "ångesten" är som en ond kraft som man försöker slåss och kämpa emot medan den bara kryper in i kroppen och lägger sig längs ryggraden, kurar ihop sig i magen eller omringar hjärtat. Men hur kan det göra ont? Jag förstår inte det. Att jag går med en kniv i magen känner jag många gånger dagligen. Men vart i magen är den då? Jag vet inte. Det finns en magsäck, tarmar, lever och andra organ. Men man har ju inte ont nånstans där. Så vart sitter smärtan?? Alltså ligger den bara där och lurar?? Och är det bara vi som inbillar oss det? För som sagt så är det ju ingenting som bokstavligen skär, slår och sliter oss itu. Eller inte vad jag vet iaf.. Ne jag svamlar nu bara. Jag vet inte så mycket.

Nu ska jag plugga som vanligt:)) pusspuss♥


Kommentarer
Postat av: lovisa

jag håller helt med dig! det är lite konstigt det där alltså, att en känsla kan göra så ont. men det är väl så det är bara :)



puss på dig<3

2010-10-04 @ 19:17:36
URL: http://lovisatingstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0